Stormfullt i Mexico

11.11.2015 00:00

Jeg forlot Norge i noen uker for å få litt varme i beina igjen, og turen gikk til Cancún i Mexico, hvor været stort sett er bedre. Dagen før jeg reiste leste jeg om en enorm orkan som var på vei mot den meksikanske vestkysten. Denne var heldigvis langt unna der jeg skulle, men etter at jeg kom meg til Mexico og tok turen ut til I sla Mujeres, som er en vakker flat øy utenfor kysten av Yucatanhalvøya, oppdaget jeg at det ikke bare var solskinn. Den første dagen var helt nydelig, men de tre neste dagene satt jeg under tak, drakk meksikansk øl med limebåter i, og så på troperegnet som høljet ned, og bekymret meg sammen med de andre for at noen av palmene skulle velte og knuse tak og biler. 

 

Vel, hadde jeg vært i Norge hadde det vel bare vært enda verre, og jeg hadde sittet inne, drukket te og sett på stormen ute, mens jeg lurte på når noen kom til å skru på varmen igjen.