Noen ganger...

05.04.2017 13:49

Til tross for at jeg handler miljøbevisst, forsøker å velge brukt istedet for nytt, kan jeg ikke alltid velge. Nå når jeg trenger bilrekvisita og en del bildeler kjøper jeg nytt. Dette da nye produkter er laget i mer miljøvennlige materialer, har en bedre kvalitet og deponeres på en bedre måte etter brukstiden er over. Så ja noen ganger velger jeg nytt og ikke gjennbruk eller resirkulert. 

Kom forresten over en gladnyhet her om dagen. Afrikanske kvinnerprodusert som gjorde om brukte plastnett til flotte vesker. På den måten fikk de inntekt, samtidig som man får en resirkulering av plast. Denne formen for resirkulering synes jeg er helt fantastisk! Tenk om vesker av denne typen kunne blitt "high fashion". Blitt eksportert til andre land. På tide å tenke nytt også i moteindustrien. Er du ikke enig? 

Her er et annet eksempel på hvordan det vi kaller søppel kan bli noe utenom det vanlige. 

Bilderesultat for vesker laget av plastposer afrika