Hormonsjekk

03.05.2015 08:41

Hei igjen :) 

Fikk et godt tips hos ei venninne om en mobil app som heter "hormonsjekk". Med den kan jeg scanne strekkoden på kroppspleieprodukter. Appen gir beskjed om produktet inneholder hormonforstyrrende stoffer slik som parabener, eller om den er fri for disse. Jeg tok med meg appen inn på badet mitt, og må si jeg fik meg litt av en overraskelse :O 

Av kanskje 30 produkter til sammen, var over halvparten hormonforstyrrende! Så de er kastet. Av de resterende produktene var halvparten ikke registrerte. Noen av de kunne jeg lese bak på innholdsfortegnelsen, og så at de også inneholdt parabener. Når jeg til slutt var ferdig, satt jeg igjen med kanskje 7 trygge produkter og 5 usikre.

Det var mye som gikk i søpla den dagen kan du si! 

Her ser dere alle produktene fra skapet mitt. De til venstre er de trygge. De i midten er de usikre. De til høyre gikk i søpla!