DIY – deodoranter

01.07.2015 12:00

Jeg elsker ting jeg kan lage selv, og når jeg i tillegg kan spare både meg selv og miljøet for skadelige stoffer, så er jeg solgt. 

Denne gangen har jeg prøvd meg på hjemmelaget deodorant. Det var overraskende enkelt og morsomt. Hvorfor gjør ikke flere dette?

Det finnes sikkert utallige varianter og oppskrifter, men jeg har funnet en ekstremt enkel en. Dette er en kremdedorant som du enkelt smører på under armene dine.

Du trenger kun 4 ting: 2 spiseskjeer Natron. 5 dråper Duftolje. 3 spiseskjeer Kokosolje. En beholder.

Bland alle ingrediensene og legg kremen i en boks eller beholder.

Tadaaa – din helt egne, hjemmelagede deodorant.

P.S. det går helt sikkert an å bruke f.eks. lavendel fra egne planter som godlukt. Jeg må bare finne ut hvordan jeg skal få ut duftene uten at jeg må smøre blomsterrester under armene :) Kanskje ved å koke «te» først, og bruke det? Jeg kommer tilbake til det ved en senere anledning dersom jeg finner et lurt triks på dette. Eller har du noen gode løsninger på dette?