Ditt & datt

01.05.2017 15:17

Sitter her å funderer over så mangt.. blant annet hvor mange nye butikker som dukker opp. Kaffesteder på snart hvert hjørne, fast-food sjapper og mer til. Ja til og med er det kommet et verksted med garanti rett ned i veien her. Det forsvinner selvsagt også plasser, dessverre. Er en knallhard forretningsverden der ute. I mengden over steder som blir borte er det en ting som gjør meg litt sur. Jeg savner nemlig kafeer og spisesteder med norsk mat! Hvor går man å spiser om man vil ha et godt gammeldags smørbrød, uten fancy navn som brusietta eller annet... helt riktig, jeg vet ikke engang hvordan det skrives ;) 

Til tross for at jeg ikke er av den eldre generasjon elsker jeg norsk tradisjonsmat. Vil aller helst ikke lage den, men spise.. ja! Heldigvis kan jeg dra hjem å få mors kjøttkaker, lapskaus og annet snadder med jevne mellomrom. 

I denne funderingen over manglende tilbud på norsk mat, er det en annen ting også som slår meg. Det er utrolig mange som er opptatt av at man skal ta vare på "det norske". Likevel går det i fredags taco, middagsretter fra Frankrike eller Kina. Spisesteder og kafeer har ofte engelske navn.. og videre. Er ikke dette litt selvmotsigende? 

Mulig mine filosoferinger blir litt som isfjellene i havet. Jeg ser egentlig bare en del av helhetsbildet, den som passer meg ;) 

Bilderesultat for ditt og datt